tiistai 8. marraskuuta 2011

Järjetön pehko!

Taas olen hiusongelman kimpussa. Mitä ihmettä hiuksille voi tehdä? Millaiset hiukset minulle sopisivat? Tällä hetkellä minulla on ylikasvanut ensin ruskealla kevytvärillä, sitten punaisella kestolla värjätty pörrö päässäni. Liian pitkät etuhiukset, liian pitkät sivuhiukset ja todellakin liian pitkät takahiukset ja varsinkin Dingomainen häntä niskassa. Vaaleaa juurikasvua on puolisen senttiä ja hiukset tuntuvat kuiville ja hauraille. Suihkureissulla hoitoainetta levitettäessä käsiin jää ainakin kymmenen hiusta. Olen pulassa.

Talossamme on kupariputket ja muutenkin metallinen vesi. Luonnostaan vaaleat hiukseni muuttuivat vihertäviksi vaikka luulin niin voivan käydä vain peroksidiblondeille (tämänkin olen kokenut). Vesi myös tuntuu kuivattavan pehkoani ja joskus vajaa pari vuotta sitten tummaksi värjäyksen jälkeen hiusteni latvat kuivuivat ja katkesivat parin sentin pätkinä pois; märkänä irtosi tuppoina ja kuivana pölisivät kun vähän harjaa näytti pörröllensä.

Naamani on pyöreä ja leveä. Hiukseni tekevät minusta vanhan näköisen. Ehkä ajan kaljuksi, se olisi ainakin helppo pitää kunnossa. Plääh ja tukka-angstit päälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti